Update: Ik heb alle berichten gelezen en heb het volgende te zeggen.
Adsje en Klojo: Ik ben zelf ervoor om deze server van craftbox draaiende te houden, daarvoor hebben we een nogal grote server nodig, de huidige bij freeman heeft 24gb ram, 2tb hard disk, gigabit ethernet en een intel core i7 920 met 2.66ghz processor, de server die wij gaan draaien heeft dus ook minstens zoveel nodig, liefst nog meer dus, hiervoor is best wel veel geld nodig, dit moeten degenen die de server gaan overnemen (oa ik dus) gaan bekostigen, tenzij freeman in een gulle bui de server cadeau doet (wait what? kans erg klein), daarnaast moet je per maand 60euro gaan betalen om de server draaiende te houden, dit kunnen we door 3 delen, maar hier ga ik ook op donaties rekenen, ik ben echt niet brutaal als ik aan een aantal mensen vraag om elke maand 5 euro of 10 euro over te maken, kan ook meer in één keer zodat je gelijk genoeg hebt voor verschillende maanden vooruit?
Ook hebben we kennis van plugins nodig, dit moeten we voornamelijk zelf gaan uitzoeken maar ik vraag hierbij ook de hulp van de huidige mods & admins.
@ Adsje: Je server werkt nog niet echt op dit moment, kan niet eens door de deur komen en kan ook geen blocks kapot maken.
En het idee van die ploegendiensten is al helemaal absurd :/, ik hoop dat de mensen die met mij de server willen gaan runnen toch wel iets meer inzicht hebben in problemen als deze, liefst mensen met (ruime) ervaring van plugins en iets ouder (vooral op verstandiger gebied)
Ten laatste ben ik er ook niet voor om mensen te laten doneren voor rangen, ruimschoots uitgelegd door timoever rond 18:46:44.
Vragen? STEL ZE ALSJEBLIEFT!