Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

News:

Forum online, start talking about Minecraft now!


Author Topic: Nieuwe server  (Read 51042 times)

Offline jaguarbest


    UserCP
  • Members
  • Full Member
  • **
  • Posts: 119
    • View Profile
Nieuwe server
« on: 01 July 2013, 16:24:55 »
Dag allemaal,

Met het bericht dat de server verdwijnt met alle gevolgen van dien, zijn we allemaal geschrokken, maar zien sommigen ook mogelijkheden om het toch niet helemaal weg te laten gaan, zoals ik, en zoals ik merk ook verschillende anderen.

Ik heb gezien dat bijvoorbeeld Adsje en Klojo interesse hebben om de server over te nemen of te koppelen aan een al bestaande server, vooral het idee van Adsje spreekt me hier aan, al is het probleem van haar RAM een nogal groot probleem, ook hier wil ik graag aan meehelpen, ook heb ik dan inzicht nodig in de server die Adsje bezit en wat voor veranderingen eraan kunnen gemaakt worden.

Dit kan ik natuurlijk niet alleen doen, ik heb zelf, zachtjes uitgedrukt, weinig ervaring met het draaien van een server/admintaken en linux, dus hoop ik hierin op de ervaring van anderen en natuurlijk wil ik dit zelf ook leren.

Ik hoop dat degenen die zich, zowel op financiëel als uitvoerend gebied interesse in hebben, mij hierbij willen helpen.

Uiteraard sta ik ook open voor alternatieven om deze geweldige server draaiende te houden.

Peace en respect,

Jaguarbest.

Ps: Snel antwoorden / beslissen is geboden!
« Last Edit: 01 July 2013, 16:27:17 by jaguarbest »

Offline Klojo1337


Re: Nieuwe server
« Reply #1 on: 01 July 2013, 16:52:31 »
Sws word de server niet meer zoals die was, tenzij we de huidige nog draaiend kunnen houden. Ik ben zelf niet echt goed met alle configs enz, maar ik ken gasten die het wel zijn, Alleen die draaien zelf al een ftb mindcrack server, Ik wil wel graag helpen met wat ik kan.

Offline adsje21


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #2 on: 01 July 2013, 17:07:21 »
Als je wil kan k je wel ff op de whitelist zetten en t ip doorgeven (doe ik dan vanavond in een pm) en dat ram komt er hopelijk wel

*edit* misschien kunnen we het al eerder doen, maar dan moeten we ff geld bij elkaar zamelen, we zouden dan voor 20 euro per maand een server kunnen krijgen met 4 fbi en die kan omgeven 50 spelers aan
« Last Edit: 01 July 2013, 17:09:59 by adsje21 »

Offline eempie


  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #3 on: 01 July 2013, 17:49:10 »
Waarom kunnen de admins niet gewoon bijv. de server met zijn alle betalen en dan donaties vragen.
Hierbij denk dat we ook donatie rangen moeten maken want sommigen spelers zullen wel een hogeren rang daar bij willen dus kunnen ze die krijgen met donatie zoals donateur 1 enz

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #4 on: 01 July 2013, 18:00:29 »
omdat eempie we er al veel geld in gestoken hebben, opmerkingen zoals jij die maakt is de rede dat we er mee willen stoppen.

Offline Suiker


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 81
  • Tweska
    • View Profile
    • Tweska.com
Re: Nieuwe server
« Reply #5 on: 01 July 2013, 18:04:21 »
En als dan niemand doneert mogen hun het geld ophoesten voor een server die ze zelf niet eens gebruiken? Hoeveel spelers zijn er eigenlijk nog? 10? Als zij het zo graag willen behouden kunnen ze ook samen iets regelen en allemaal 6 euro per maand betalen.

Offline timoever


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #6 on: 01 July 2013, 18:46:44 »
Waarom kunnen de admins niet gewoon bijv. de server met zijn alle betalen en dan donaties vragen.
Hierbij denk dat we ook donatie rangen moeten maken want sommigen spelers zullen wel een hogeren rang daar bij willen dus kunnen ze die krijgen met donatie zoals donateur 1 enz

Het admin-team en een hele grote groep van de members hebben allemaal al gedoneerd of doneren maandelijks (een totaal van 1260,- euro sinds het oprichten van de server). Het zijn juist de mensen die er het meest op spelen maar nooit doneren die deze server om zeep geholpen hebben. Daarnaast kunnen we mensen die doneren geen rang geven want dan is het geen 'donatie' meer, aangezien je er een dienst/product voor terug krijgt. In dat geval is het gewoon een 'aankoop' en daar moet vervolgens BTW over betaald worden. Dan kunnen we dus dag zeggen tegen 1/5 van al het geld dat binnen komt.
« Last Edit: 01 July 2013, 18:57:08 by timoever »
Convert now... or fall forever

Offline adsje21


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #7 on: 01 July 2013, 19:55:03 »
Ik heb het even nagevraagd, en als we met de plugins die ik nu op de server heb staan en ongeveer 20-25 spelers tegelijk online zijn we €10,- moeten betalen. Als het goed is heb ik 3 mensen + mijzelf dus 4, dus dan is het 2,50 per maand per persoon wat mij redelijk lijkt. als we er dan ook nog donaties bij krijgen kunnen we misschien nog wat extra ram krijgen :)

Offline eempie


  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #8 on: 01 July 2013, 19:58:32 »
Ik heb 1 vraag moet je voor een server echt betalen ik bedoel je kan toch ook een hebben zonder te betalen? of is de server dan altijd open en beter?

Offline timoever


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #9 on: 01 July 2013, 19:59:47 »
Ik heb 1 vraag moet je voor een server echt betalen ik bedoel je kan toch ook een hebben zonder te betalen? of is de server dan altijd open en beter?

De enige manier om een server te hebben zonder ervoor te betalen is door hem te draaien op je eigen computer. Dat zou betekenen dat je altijd je eigen computer aan moet hebben staan, niet iets dat echt rendabel is.
Convert now... or fall forever

Offline eempie


  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #10 on: 01 July 2013, 20:04:03 »
Jullie zouden in ploegen bijv.
  kunnen werken maar dan zitten jullie met jullie werk...

Offline adsje21


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #11 on: 01 July 2013, 20:06:32 »
ik snap niet helemaal wat je bedoeld  :-\

Offline timoever


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #12 on: 01 July 2013, 20:06:42 »
Jullie zouden in ploegen bijv.
  kunnen werken maar dan zitten jullie met jullie werk...

Je kunt niet elke keer als iemand naar bed gaat de server helemaal kopieëren naar een andere computer...
Convert now... or fall forever

Offline jaguarbest


    UserCP
  • Members
  • Full Member
  • **
  • Posts: 119
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #13 on: 02 July 2013, 00:32:20 »
Update: Ik heb alle berichten gelezen en heb het volgende te zeggen.

Adsje en Klojo: Ik ben zelf ervoor om deze server van craftbox draaiende te houden, daarvoor hebben we een nogal grote server nodig, de huidige bij freeman heeft 24gb ram, 2tb hard disk, gigabit ethernet en een intel core i7 920 met 2.66ghz processor, de server die wij gaan draaien heeft dus ook minstens zoveel nodig, liefst nog meer dus, hiervoor is best wel veel geld nodig, dit moeten degenen die de server gaan overnemen (oa ik dus) gaan bekostigen, tenzij freeman in een gulle bui de server cadeau doet (wait what? kans erg klein), daarnaast moet je per maand 60euro gaan betalen om de server draaiende te houden, dit kunnen we door 3 delen, maar hier ga ik ook op donaties rekenen, ik ben echt niet brutaal als ik aan een aantal mensen vraag om elke maand 5 euro of 10 euro over te maken, kan ook meer in één keer zodat je gelijk genoeg hebt voor verschillende maanden vooruit?

Ook hebben we kennis van plugins nodig, dit moeten we voornamelijk zelf gaan uitzoeken maar ik vraag hierbij ook de hulp van de huidige mods & admins.

@ Adsje: Je server werkt nog niet echt op dit moment, kan niet eens door de deur komen en kan ook geen blocks kapot maken.

En het idee van die ploegendiensten is al helemaal absurd :/, ik hoop dat de mensen die met mij de server willen gaan runnen toch wel iets meer inzicht hebben in problemen als deze, liefst mensen met (ruime) ervaring van plugins en iets ouder (vooral op verstandiger gebied)

Ten laatste ben ik er ook niet voor om mensen te laten doneren voor rangen, ruimschoots uitgelegd door timoever rond 18:46:44.

Vragen? STEL ZE ALSJEBLIEFT!

Offline Ktipr


    UserCP
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #14 on: 02 July 2013, 10:08:27 »
Erik, je weet dat de huidige server ook niet van Freeman is? Hij huurt hem alleen maar via OVH, en hij staat in Frankrijk, zie http://www.ovh.nl/.

Wat jullie op zich best kunnen doen is een goedkopere server huren daar, als jullie denken daar mee af te kunnen. Ik zelf denk dat voor uberhaupt het draaien van een MC server je geen 24GB RAM nodig hebt of een SSD vaste schijf, maar het maakt de ervaring absoluut beter.

Ik zelf kan niet bij de huidige server, maar ik denk dat de server admins best zo lief zijn om de hele server in te pakken, en ergens ter beschikking te stellen. Ik ben zelf ook bekend met linux en webservers draaien, dus als het zover komt wil ik best proberen jullie op weg te helpen met de server, maar ik ga niet tot in het eind der tijden de boel lopen oplappen als het in de soep loopt. (En geloof me dat gaat het)

*edit: Misschien is het zelfs een optie om het de huidige server bij OVH te downgraden (het is toch wss een virtuele machine), en het bestaande contract over te nemen van Freeman.