Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

News:

Forum online, start talking about Minecraft now!


Author Topic: Discussie Creative 1.3  (Read 3041 times)

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Discussie Creative 1.3
« on: 04 August 2012, 14:09:55 »
Zoals eerder besproken hierbij de uitgeschreven opzet voor creative op craftbox.
De bedoeling is dat we de komende week discussieren over onderstaand plan en dit eventueel na de discussie aan te passen. Hierna zal er een poll komen over het creeren van een creative wereld volgens de beschreven plannen.

Quote
Opzet Creative 1.3

1. Wereld
1.1 generation
- Wereld ter grootte van 4000x2000
- standaard generation, met large biomes.
- Animals staan standaard uit, spawn op aanvraag
- Mobs staan standaard uit.

1.2 Opdeling
- opgedeeld in 2 even grote stukken: 1 projectbased deel en 1 freebuild deel
- 15 chunks no-build zone in het midden (met uitzondering van spawn!)
- Deze no-build zone wordt door admins ingericht, bijvoorbeeld door een great divide met canyons/lava.
- In het projectbased gedeelte kunnen zones en/of biomes geclaimed worden om op te bouwen
- deze twee  delen kunnen afzonderlijk vergroot worden indien nodig
- griefen is niet toegstaan in freebuild, respecteer elkaars bouwwerken.
- gezamelijke spawn ter grootte van +- 240x240 in het midden.


2. Toegang/Rechten
- Iedereen mag de wereld binnenkomen
- Iedereen van member of hoger mag bouwen in freebuild
- Users kunnen bouwrechten aanvragen op het forum voor freebuild
- In projectbased alleen binnen eigen zones bouwen
- Het wordt aangemoedigd om met het landschap mee te bouwen.
- Er mogen geen dirtplaten (of ander materiaal) op de zee gegooid worden om op te bouwen.
- Talkrechten voor iedereen aan, als er misbruik gemaakt wordt door bezoekers/users zal dit punt herzien worden

3. Projecten
- Alleen grote en uitdagende projecten worden aangenomen, voor kleinere dingen is de freebuild beschikbaar.
- De beoordeling zal bij de admins/mods liggen.
- Bij de aanvraag voor het project moet een forum topic aangemaakt worden.
- Op de topic kunnen mensen zich inschrijven als 'bouwers' of 'backers', die geven aan de projectleider te willen helpen bij het bouwen. Ze worden niet automatisch toegevoegd aan de zone, dit blijft de beslissing van de project-leider.
- De topic moet een goede beschrijving bevatten van het project plus wat plaatjes die betrekking hebben tot het te bouwen project (bouwtekeningen, sfeerimpressies)
- Het topic zal meteen de discussietopic en voortgangstopic voor het project worden.
- Projecten uit de main world worden over het algemeen niet over geplaatst, er kan wel een gerequest geplaatst worden op het forum waar admins naar zullen kijken en beoordelen.
- Projectleider is zone-admin, deze mag mensen toevoegen die kunnen helpen.
- De admin heeft het recht te beslissen dat een nieuw project te dicht bij een ander komt te staan (Line of Sight)
- Admins controleren de voortgang van de projecten, bij stilstand kan de admin beslissen het project stil te leggen, om te zetten naar een schematic, en de wereld te restoren.

4. Game mode 0/1
- Game mode 1
- Item nodig die niet in de lijst staat? aanvraag bij admin.

5. WorldEdit
- Aanvraagbaar op het forum
- Tijdelijk, en alleen te gebruiken binnen de projecten (binnen eigen zone)
- In freebuild wordt WorldEdit door de admins uitgevoerd
- Abuse wordt hard afgestraft

De discussie zal hoogstens een week lopen, korter bij enkel positieve reacties.
« Last Edit: 07 August 2012, 23:25:20 by Parzival »

Offline Gh0stT4il


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 325
  • o hai
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #1 on: 04 August 2012, 19:26:42 »
Is het misschien een idee om playgrounds over te plaatsen in dat geval? Vanwege flying in creative en het lekker vlug en makkelijk aan kunnen passen van de experimenten die al in playgrounds staan.

Qua rekenkracht zal dit misschien niet uitmaken, maar het zou misschien handig zijn als die dingen daar komen te staan. Ook vanwege dat uiteindelijk de border ook die kant op gaat (ver in de toekomst).

Voordat iemand iets zegt, ik heb het gezien:
3. Projecten
- Projecten uit de main world worden niet over geplaatst.

maar ik heb op de meeting dit ook aan Parzival gevraagd en voor de rest maar even alsnog op de tafel gegooid.

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #2 on: 04 August 2012, 22:08:28 »
toegevoegd:

- Het is de bedoeling dat er met het landschap meegebouwd wordt, dus niet overdreven terraformen

Offline mxbiker


    UserCP
  • Members
  • Newbie
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #3 on: 05 August 2012, 23:38:11 »


Quote
Opzet Creative 1.3

3. Projecten
- Alleen grote en uitdagende projecten worden aangenomen, voor kleinere dingen is de freebuild beschikbaar.


Wie gaat dit beoordelen als ik vragen mag?

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #4 on: 05 August 2012, 23:55:59 »


Quote
Opzet Creative 1.3

3. Projecten
- Alleen grote en uitdagende projecten worden aangenomen, voor kleinere dingen is de freebuild beschikbaar.


Wie gaat dit beoordelen als ik vragen mag?
De beoordeling zal liggen bij de admins/mods. Zij zullen dan ook de zone gaan aanmaken.

Toegevoegd:
-  De beoordeling zal bij de admins/mods liggen.

- Bij de aanvraag voor het project moet een forum topic aangemaakt worden.
- Op de topic kunnen mensen zich inschrijven als 'bouwers' of 'backers', die de projectleider zullen ondersteunen in het bouwen.
- De topic moet een goede beschrijving bevatten van het project plus wat plaatjes die betrekking hebben tot het te bouwen project (bouwtekeningen, sfeerimpressies)
- Het topic zal meteen de discussietopic en voortgangstopic voor het project worden.

Edit:
Ook toegevoegd:
- De quadranten zullen elk een thema proberen uit te dragen, denk hierbij aan bijvoorbeeld een modern day buildings, chinese/japanese/eastern style, futuristic cities enz.
- De admin heeft het recht te beslissen dat een nieuw project te dicht bij een ander komt te staan (Line of Sight)
- Admins controleren de voortgang van de projecten, bij stilstand kan de admin beslissen het project stil te leggen, om te zetten naar een schematic, en de wereld te restoren.
« Last Edit: 06 August 2012, 00:08:37 by Parzival »

Offline Moffieterror


  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #5 on: 06 August 2012, 09:45:20 »
Ik vind creative een goed en leuk idee, dit omdat er zeker mensen zijn die op de server spelen die voor grote projecten gewoon niet de moeite willen nemen om alle resources zelf te minen en te verzamelen (zoals ik ;D)
Daarnaast denk ik dat er wel een apart topic moet komen over zones in de creative omdat griefen makkelijker is en je bepaalde mensen acces wil geven voor je project.
Und bist du manchmal auch allein
Ich pflanze dir ein Schwesterlein
Die Haut so jung, das Fleisch so fest
Unter dem Haus, ein Liebesnest!

Offline 1MysteryMan1


    UserCP
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 255
  • Kijk daar!
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #6 on: 06 August 2012, 15:57:37 »
WorldEdit is een redelijk zware tool en het is vrij eenvoudig om de server er mee onderuit te halen.  Ik ben daarom ook niet echt een voorstander van het aanbieden van WE in de creative world.

Nu ben ik me er ook ervan bewust dat het niet aanbieden van WE de creative world niet ten goede komt. Ik zou dan graag de voorwaarde willen toevoegen dat er bij een het gebruik van WE, altijd een server admin online (of beschikbaar) moet zijn, zodat er snel maatregelen genomen kunnen worden

Dit voorkomt downtime (en eventuele uit-bed-bel acties). Ik begrijp dat dit enigszins onhandig voor de projectleiders, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de WE acties een negatief effect hebben op het speelplezier van andere Craftboxers.

In de rest van het plan kan ik me wel vinden.

Offline EddieEdwin


    UserCP
  • Moderator
  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 289
  • Mr. Mad Freddie
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #7 on: 06 August 2012, 16:54:15 »
Voor WE moet er sowieso een limiet of een waarschuwing zitten op de brushsize en andere dingen. Een brush boven de 8-10 moet een bevestiging krijgen om te voorkomen dat mensen per ongeluk een 0 teveel typen. Of brushes boven de 8-10 zijn uitsluitend voor admins, aangezien je al meer dan genoeg kan met een brush van bijvoorbeeld 5.

Zoiets als weet je zeker dat je xxxx aantal blokken wilt plaatsen, dan sluit je het 'per ongeluk laten crashen' uit.
Sex is never a question, because the answer is always yes.

Offline Freeman21


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #8 on: 06 August 2012, 17:14:14 »
ik weet niet of dit mogelijk is eddie, hiervoor moet je nl wss (ik roep maar wat) een hook maken op WE om dit af te vangen, of je moet We zelf aan gaan passen om dit mogelijk te gaan maken, dit word wel lastig, maar brush size lager maken enz kan miss wel

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #9 on: 07 August 2012, 18:19:49 »
BUMP
Graag wat meer mensen die hun mening geven (positief mag ook), dan kunnen we beter inschatten hoe het plan ligt in de community en nog aanpassingen doen voordat we een poll maken (morgen al!)

Offline timoever


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #10 on: 07 August 2012, 18:24:32 »
Ik vind het eigenlijk allemaal wel best. Heb er niet echt een mening over, ik pas me wel aan aan het beleid wat er uiteindelijk zal komen.
Convert now... or fall forever

Offline Rakky


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #11 on: 07 August 2012, 18:32:52 »
Ik vind het eigenlijk allemaal wel best. Heb er niet echt een mening over, ik pas me wel aan aan het beleid wat er uiteindelijk zal komen.
Zelfde als Tim.

Offline Leo


    UserCP
  • Members
  • Full Member
  • **
  • Posts: 145
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #12 on: 07 August 2012, 19:39:18 »
BUMP
Graag wat meer mensen die hun mening geven (positief mag ook), dan kunnen we beter inschatten hoe het plan ligt in de community en nog aanpassingen doen voordat we een poll maken (morgen al!)

Morgen al een poll maken is nogal snel aangezien er in het topic wordt aangegeven dat we een week gaan discussiƫren.


1. Wereld
1.1 generation
- Wereld ter grootte van 2000x2000
+ Erg klein icm large biomes, je moet of een grote map genereren met large biomes of een kleine met normale biomes, anders zit dalijk 75% van de map gebonden aan een desert of snow biome.

1.2 Opdeling
- De quadranten zullen elk een thema proberen uit te dragen, denk hierbij aan bijvoorbeeld een modern day buildings, chinese/japanese/eastern style, futuristic cities enz.
+ Waarom moet het precies een thema zijn per quadrant, dan heb je maar ruimte voor 3 thema's in het begin wat nogal tegen kan werken bij mensen.

2. Toegang/Rechten
- Het is de bedoeling dat er met het landschap meegebouwd wordt, dus niet overdreven terraformen
+ In principe is dit echt project-gebonden en valt daar nu niets over te zeggen. Soms is overdreven terraformen met alle goede bedoelingen velen malen beter. Om dit nu al op te nemen in de regels werkt volledig tegen het creative idee in, zoals de opdeling in thema's.

3. Projecten
- Alleen grote en uitdagende projecten worden aangenomen, voor kleinere dingen is de freebuild beschikbaar.
+ Is freebuild dan ook de plaats voor grote redstone installaties? (aangezien er nu wordt aangegeven dat freebuild alleen voor kleine projecten is)

- Op de topic kunnen mensen zich inschrijven als 'bouwers' of 'backers', die de projectleider zullen ondersteunen in het bouwen.
+ Dit lijkt me aan de projectleider om te beslissen? Je kan mensen niet dwingen om eerst via het forum zich aan te melden.

Misschien is het ook beter om gewoon 2 creative worlds te maken waarbij 1 freebuild en 1 project-based.
« Last Edit: 07 August 2012, 20:04:16 by Leo »

Offline Tjapneus


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #13 on: 07 August 2012, 20:29:43 »
Ik vind het eigenlijk allemaal wel best. Heb er niet echt een mening over, ik pas me wel aan aan het beleid wat er uiteindelijk zal komen.
Zelfde als Tim.
Zelfde als Rakky.
I may not be Fred Flinstone, but i still can make your bed rock!

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: Discussie Creative 1.3
« Reply #14 on: 07 August 2012, 22:46:39 »
1. Wereld
1.1 generation
- Wereld ter grootte van 2000x2000
+ Erg klein icm large biomes, je moet of een grote map genereren met large biomes of een kleine met normale biomes, anders zit dalijk 75% van de map gebonden aan een desert of snow biome.
Hier heb je gelijk in, maar er zal een seed gezocht worden die zorgt dat er meerdere biomes binnen de map komen. Het nadeel bij kleine biomes is dat ze soms te klein zijn om een project te bevatten waardoor je heel veel handmatig moet gaan aanpassen. Beter te groot dan te klein lijkt mij dan.

1.2 Opdeling
- De quadranten zullen elk een thema proberen uit te dragen, denk hierbij aan bijvoorbeeld een modern day buildings, chinese/japanese/eastern style, futuristic cities enz.
+ Waarom moet het precies een thema zijn per quadrant, dan heb je maar ruimte voor 3 thema's in het begin wat nogal tegen kan werken bij mensen.
De nadruk bij dit punt ligt op proberen. De bedoeling is vooral om niet twee extreem uiteenlopende projecten recht naast elkaar te krijgen. Het is geen vaste vereiste om iets in dezelfde stijl te bouwen, en naar mijn idee wordt het zelfs toegejuigd om verschillende dingen te proberen. Ook klopt het dat er 3 "themas" zullen zijn in het begin, maar omdat het quadranten zijn kan er besloten worden 3 nieuwe quadranten aan freebuild te genereren waardoor de freebuild het centrum wordt, omringd door 6 themagebieden. De keuze voor 3 is eigenlijk gebaseerd op het aantal ideeen wat ik zelf vanuit de community heb opgevangen van verschillende members.

2. Toegang/Rechten
- Het is de bedoeling dat er met het landschap meegebouwd wordt, dus niet overdreven terraformen
+ In principe is dit echt project-gebonden en valt daar nu niets over te zeggen. Soms is overdreven terraformen met alle goede bedoelingen velen malen beter. Om dit nu al op te nemen in de regels werkt volledig tegen het creative idee in, zoals de opdeling in thema's.
Het klopt dat teraformen soms betere resultaten met zich meebrengt dan teveel focussen op met het landschap mee bouwen. Teraformen wordt ook niet verboden maar ik zal bij deze de zin anders formuleren.
- Het wordt aangemoedigd om met het landschap mee te bouwen.

Ik zal ook het volgende aan de opzet toevoegen:
- Er mogen geen dirtplaten (of ander materiaal) op de zee gegooid worden om op te bouwen.

3. Projecten
- Alleen grote en uitdagende projecten worden aangenomen, voor kleinere dingen is de freebuild beschikbaar.
+ Is freebuild dan ook de plaats voor grote redstone installaties? (aangezien er nu wordt aangegeven dat freebuild alleen voor kleine projecten is)
Dat is correct, tenzij je een project aanmaakt om redstone builds te maken en een soort van tweede playground maakt.

- Op de topic kunnen mensen zich inschrijven als 'bouwers' of 'backers', die de projectleider zullen ondersteunen in het bouwen.
+ Dit lijkt me aan de projectleider om te beslissen? Je kan mensen niet dwingen om eerst via het forum zich aan te melden.
Dit is zeker waar, ook deze zin is misschien wat ongelukkig geformuleerd. De bedoeling is dat mensen hun steun uitschrijven voor projecten. Dit betekent niet automatisch dat de projectleider ze accepteert in het project. Bij het maken van de zone zullen admins ook alleen de projectleider zone-admin maken, deze is daarna zelf verantwoordelijk om mensen toe te voegen. Het is ook niet verplicht om je aan te melden op het forum, dit is puur om degene die projecten goed moet keuren te helpen bij het beoordelen of een project haalbaar is. (Als iemand een groot schip wil bouwen in de zee, maar dit in zijn eentje gaat doen, kan je er van uit gaan dat dit of heel lang gaat duren of dat het nooit af komt ;))

Aangepast:
- Op de topic kunnen mensen zich inschrijven als 'bouwers' of 'backers', die geven aan de projectleider te willen helpen bij het bouwen. Ze worden niet automatisch toegevoegd aan de zone, dit blijft de beslissing van de project-leider.

Misschien is het ook beter om gewoon 2 creative worlds te maken waarbij 1 freebuild en 1 project-based.
Dit is ook zeker een idee, maar gezien het feit dat de wereld in principe aan alle kanten uitgebreid kan worden weet ik niet of dit de beste manier is. De bedoeling lijkt mij juist om mensen aan te moedigen om samen te gaan werken in projecten.
« Last Edit: 07 August 2012, 22:54:21 by Parzival »