Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

News:

Forum online, start talking about Minecraft now!


Author Topic: The City - Wat mist er?  (Read 19427 times)

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #15 on: 03 April 2012, 13:10:08 »
een Ondergronds Netwerk van gangen :>
Dit gaat sowieso niet gebeuren; de opzet van the city is dat er een duidelijk project naar voren komt wat kan dienen als voorbeeldfunctie en dit kan naar mijn idee het beste opgezet worden door bovengronds te werken en grote projecten op te zetten.

Hoe gaan we de invulling maken tussen de contest zone en het kanaal? Er ligt daar een stuk van ca 17 blocks bij een paar honderd schat ik. Het verschil met de kade muur is 2blocks in de hoogte.

Er kunnen diverse dingen worden gedaan, in de geest van de contest hoogbouw, maar evt ook een blok met laagbouw woningen of iets van een boulevard / park. Mogelijk een kleine inham maken met iets van een cafe en aanleg plaatsen / terras. De overkant heeft zover mij bekend nog geen invulling, industrie gezien het kanaal of woningen?

Een tunnel (maastunnel / euromast) voor de weg lijkt ook nog een optie.


De bedoeling is dat de volgende contest bruggenbouwen gaat worden, maar ik vrees dat het animo voor een dergelijke contest relatief laag zal zijn met oog op de komende Survival wereld en de uitputtingsslag die de huidige building contest blijkt te zijn.

Mijn idee was inderdaad om een soort boulevard te maken tegen de contest zone aan; weet alleen niet of het verstandig is om ook kades en dergelijke aan te leggen op het smalle stuk. Sowieso lag er nog een idee van Knakworst om een jachthaven neer te leggen; hier kunnen we redelijk wat ruimte voor vrij maken als hij weet wat er precies in komt te liggen.

De bedoeling van de grote uitgraving ter hoogte van het pretpark is een woonwijk of meerdere wijken in verschillende bouwstijlen. Hiervoor zullen binnenkort wegen neergelegd gaan worden en voorbeeld woningen geplaatst worden zodat men kan helpen door deze woningen na te bouwen en eventueel hun eigen twist te geven.

Ook komt er voor een deel nog een weg die "over" de kade loopt parallel aan hoe het nu ligt.

Offline NiatCraft


    UserCP
  • Members
  • Newbie
  • **
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #16 on: 03 April 2012, 14:10:15 »
Ik had nog een mooie skyscraper in gedachten voor in de buurt van het kanaal. Gebouw oppervlak is 20 bij 20, met wat gras eromheen. Gebouw: http://www.orad.cc/uploadfiles/main/__1129.jpg Heb een vlak uitgezet van 20 bij 20 om te kijken of het wat is qua groote / plaatsing en om het even aan te geven qua locatie.

Dacht zelf aan:
x -395
z 1380

Datis op de hoek bij Empire / Mxbiker en Eddie / Servion en dan aan de andere kant van het kanaal.

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #17 on: 03 April 2012, 15:54:52 »
20x20 is best lastig met balkonnen werken denk ik :$ beetje kleine balkonnen dan :) omdat ze al 3 meter breed meoten zijn wil je erop kunnen lopen :) ben in het verleden nl wel eens bezig geweest met http://www.linssen-behangersbedrijf.nl/img/stadsheer_0.jpg dit gebouw al was dit redelijk lastig :)

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #18 on: 03 April 2012, 15:59:49 »
ik denk ook dat je daar iets meer ruimte voor nodig zult hebben, als je wilt kun je op contest zone 7 bouwen. ik kan je toevoegen aan die bouwlijst.

als je perse aan het water wilt zitten moet je maar even kijken waar het beste uitkomt. misschien handiger om hem dan wat meer richting het pretpark of aan de overkant bij de euromast.

Offline NiatCraft


    UserCP
  • Members
  • Newbie
  • **
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #19 on: 03 April 2012, 16:14:51 »
Zone 7 zou perfect zijn, ik dacht dat deze al een bestemming had maar hier kan ik wel los gaan. Doe ik de maten x2, wordt het wat ruimer van binnen.

Offline adsje21


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #20 on: 08 February 2013, 19:24:10 »
Aangezien ik klaar ben met een winkelcentrum maken(ook in the city)Lijkt het mij wel leuk om nog ergens een woonwijk te maken. En is hier eventueel ook een plek voor??

Offline jaguarbest


    UserCP
  • Members
  • Full Member
  • **
  • Posts: 119
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #21 on: 08 February 2013, 19:33:14 »
Aangezien ik klaar ben met een winkelcentrum maken(ook in the city)Lijkt het mij wel leuk om nog ergens een woonwijk te maken. En is hier eventueel ook een plek voor??

Die is er al, een plot waar je met toestemming van de eigenaar van de plots een huis mag bouwen, maar volgens mij is dat al volgebouwd...

Offline adsje21


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #22 on: 08 February 2013, 20:37:50 »
oke, dan geen woonwijk. Maar ik las het nog een keer door, en ik zag dat er ook misschien een vliegveld kwam. Ik had al een keer wat plannen gemaakt voor een vliegveld.Inclusief 2 spottersplaatsen, een aparte terminal & baan voor privatejets en een heliplatform. Dus is er al een vliegveld???Zo nee, dan zou ik die wel willen maken. Hier nog een afbeelding van mn plan(het is maar met paint gemaakt... niet echt professioneel  :-[)
(klikken voor vergroting)


EDIT: ben er net achter gekomen dat er nog geen torn op staat, voor de duidelijkheid, die komt op het gebouw in het midden.
« Last Edit: 08 February 2013, 20:45:44 by adsje21 »

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #23 on: 08 February 2013, 20:48:51 »
oke, dan geen woonwijk. Maar ik las het nog een keer door, en ik zag dat er ook misschien een vliegveld kwam. Ik had al een keer wat plannen gemaakt voor een vliegveld.Inclusief 2 spottersplaatsen, een aparte terminal & baan voor privatejets en een heliplatform. Dus is er al een vliegveld???Zo nee, dan zou ik die wel willen maken. Hier nog een afbeelding van mn plan(het is maar met paint gemaakt... niet echt professioneel  :-[)
(klikken voor vergroting)


EDIT: ben er net achter gekomen dat er nog geen torn op staat, voor de duidelijkheid, die komt op het gebouw in het midden.
Interessante opzet, hou er alleen wel rekening mee dat je die hoeken niet goed kan bouwen in minecraft ;)

Maar ik zou zeggen, zoek een leuk stukje uit waar het logisch is om een vliegveld neer te leggen

Offline adsje21


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #24 on: 08 February 2013, 20:53:16 »
heb wat dingen uitgeprobeerd( -229, -445) en ben tot de conclusie gekomen dat het een 8 hoek word. verdere bevorderingen + een nieuw plan met de 8 hoek zet ik in een nieuw topic
« Last Edit: 08 February 2013, 21:11:45 by adsje21 »

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #25 on: 08 February 2013, 21:04:10 »
ik zal mn best doen met de hoeken, als het niet lukt maak ik 4 of 8 hoeken ipv 6
De 6 hoek kan wel een 8 hoek kan inderdaad makkelijker (zit je niet met rare vervorming)
Het ging juist meer om de gates/terrassen op de gates.

Offline adsje21


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #26 on: 08 February 2013, 21:14:48 »
Snap ik, ik hoop dat dat gaat lukken. Ik heb ook schiphol voor een deel nagemaakt(wel in singleplayer) waar ook best wel wat lastige hoeken in zaten:

Offline adsje21


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #27 on: 09 February 2013, 13:38:45 »
Ik heb 2 vragen:
De 1e is; kan het vlieveld ergens rondom de coördinaten X -514, Z 1444 komen???
En de 2e is, hoe maak je zo'n plattegrond, want met paint werkt dit niet echt.

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: The City - Wat mist er?
« Reply #28 on: 10 February 2013, 21:51:15 »
Er is een verschil tussen een villa bouwen of een woonwijk bouwen, he Erik. Villa is een eigen huis en een woonwijk is ter aankleding van de stad. Bedenk dat voor je iemand zijn idee afwerpt omdat het "vol gebouwd " is.