Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

News:

Forum online, start talking about Minecraft now!


Author Topic: Death Star van Star Wars  (Read 23595 times)

Offline Gh0stT4il


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 325
  • o hai
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wats
« Reply #30 on: 25 May 2012, 22:13:24 »
die koepel is niet eens een perfecte halve bol :S zit een dikke deuk in van minstens 6 blocks breed... dat plotz programma heeft ergens een foutje in een algoritme zitten waarschijnlijk... en dat ie helemaal van stone gemaakt is helpt ook niet echt :)

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wats
« Reply #31 on: 26 May 2012, 08:39:37 »
Joh

Offline Ktipr


    UserCP
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wats
« Reply #32 on: 26 May 2012, 11:46:42 »
die koepel is niet eens een perfecte halve bol :S zit een dikke deuk in van minstens 6 blocks breed... dat plotz programma heeft ergens een foutje in een algoritme zitten waarschijnlijk... en dat ie helemaal van stone gemaakt is helpt ook niet echt :)

I know, als ik hem zelf bereken met Matlab krijg ik ook wat anders. Alle laagjes zijn per plaatje geplot (met in het licht de onderliggende laag, vind ik handig om te bouwen) zijn te vinden in deze zipfile

Overzichtsplaatje:


Mensen die geinteresseerd zijn in de code, deze is te vinden op www.github.com/coenvl/BlockDesign.git

Offline Gh0stT4il


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 325
  • o hai
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wars
« Reply #33 on: 26 May 2012, 12:39:06 »
ik kan me vergissen, maar... horen die cirkels erin?
het ziet er veel beter uit dan een driehoekige deuk van 6 blocks breed :P
ondanks patroon is dit wel in orde

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wars
« Reply #34 on: 26 May 2012, 13:37:05 »
die cirkels zullen een optisch effect zijn van schaduwen veroorzaakt door de afronding die gemaakt moet worden obv de dekking van het buitenste blokje t.o.v de straal van de cirkel. Met andere woorden, je krijgt sowieso symmetrische patronen op de bol omdat er gekeken moet worden of het blokje 1 naar binnen of 1 naar buiten moet komen op basis van de straal.

Offline Ktipr


    UserCP
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wars
« Reply #35 on: 26 May 2012, 14:27:27 »
schaduwen zitten er niet in, het feit dat de zijkanten donkerder zijn is omdat daar meer lijnen getekend zijn. Al die cirkels kloppen wel. De cirkels aan de onderkant zijn logisch toch? Dat zijn gewoon de eerste ringen die je legt. Wiskundig gezien moet elke doorsnede van een bol een cirkel zijn, dus het feit dat je hier meerdere cirkels ziet is doordat je op deze resolutie ook andere raakvlakken gaat zien.

Offline Gh0stT4il


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 325
  • o hai
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wars
« Reply #36 on: 26 May 2012, 19:34:51 »
hmkay :P ziet er best trippy uit zo XD

Offline spearhunt40


Re: Death Star van Star Wars
« Reply #37 on: 27 May 2012, 10:53:43 »
nice ktipr

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wars
« Reply #38 on: 27 May 2012, 18:21:25 »
Kan hij ook in regenboogkleuren? of met pulserende redstone lamps? :P

Offline Gh0stT4il


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 325
  • o hai
    • View Profile
Re: Death Star van Star Wars
« Reply #39 on: 28 May 2012, 00:22:30 »
ow ffffffffff... gecombineerd met die acid mod :P