Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

News:

Forum online, start talking about Minecraft now!


Author Topic: [CONTEST] Skyscrapers - Winnaars: EddieEdwin & Zervion  (Read 15056 times)

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
[CONTEST] Skyscrapers - Winnaars: EddieEdwin & Zervion
« on: 27 February 2012, 13:12:42 »
Om de komst van de hogere skylimit te vieren gaan we een skyscraper-contest houden.
We gaan een oppervlak voor je uitgraven op hoogte 64, hierdoor kan je toren maximaal 192 blocks hoog worden.
Let wel dat dit een tijds-intensieve contest is en schrijf je alleen in als je ook zeker weet dat je het project gaat voltooien.
Om de druk een beetje te verdelen mag er samengewerkt worden in teams van maximaal 2 personen.

Deadlines
Do    1 Maart - Release 1.2
Zo    4 Maart - (23.59) Deadline Inschrijvingen
Do    8 Maart - (0.01) Start Competitie - Neerleggen floorplan en vloer (hoogte tot 65) (Eerder open!)
Vr     9 Maart - (0.01) Start Competitie
Wo   11 April Start Poll publieksprijs
Zo    15 April - (19.59) Einde Competitie
Wo   18 April - Einde Poll
Do    19 April - Bekendmaking winnaar jury / publieksprijs

Mocht rond 20 Maart blijken dat niemand op tijd zijn gebouw af gaat krijgen gaan we eventueel de deadline verschuiven, maar ga hier niet zomaar van uit!

Inschrijven
Als je mee wilt doen moet je even een PM naar mij sturen met de volgende details;
-wie zitten er in je team?
Bouw je alleen of werk je met iemand samen?

-wat voor een gebouw wil je maken?
heb je foto's van bestaande gebouwen waarop je je toren baseert?
geef aan welke materialen je verwacht te gebruiken, let hierbij wel op dat je alle blocks zelf moet regelen en dat er niets door admins gegeven gaat worden.

-hoe groot wil je je zone hebben?
we gaan uit van een maximale basisoppervlakte van 2500 blocks, dit is 50x50, bij 1 persoon.
Het is natuurlijk ook mogenlijk om andere maten aan te vragen (bijvoorbeeld 40x60 of 30x70)
Let op, probeer het basisoppervlak goed in te schatten, wij moeten natuurlijk dit voor je uitgraven en het zou zonde zijn om veel lege ruimte te hebben.
Ook moet je er rekening mee houden dat je op hoger niveau niet buiten je basisoppervlak mag treden tenzij dit in je design voor komt, hier kunnen aparte afspraken over gemaakt worden.
Bij twee personen is de maximale basisoppervlakte 10000 bloks (100x100)

Beoordeling
Je wordt beoordeelt door 3 op basis van de esthetiek van je gebouw, zij geven je een score tussen 1 en 10.
Er zal worden gelet op de buitenkant van je gebouw, maar ook op de indeling aan de binnenkant.
Er zijn maximaal 10 bonuspunten te verdienen, waardoor het maximale aantal punten op 40 komt.
Om mensen die alleen werken een eerlijke kans te geven zullen de teams die met twee mensen werken drie punten in mindering krijgen.
Degene met de meeste punten zal dan ook winnen (logisch!)
Daar mensen veel verschillende texturepacks gebruiken zullen de judges hun oordeel vellen op basis van 3 texturepacks; default, faithfull en OCD.

Judges
Svardskampe
Knakworst
Meaglin


Quote
de bonuspunten die te halen zijn;
+1 als de hoogte van je gebouw > 32 blocks en <=64 blocks is
+2 als de hoogte van je gebouw > 64 blocks en <=128 blocks is
+3 als de hoogte van je gebouw > 128 blocks en <=160 blocks is
+4 als de hoogte van je gebouw > 160 blocks en <192 blocks is
+5 als de hoogte van je gebouw maximaal is (192 blocks)


Let op! Deze regels zijn veranderd!
Om onnodige verhogingen en herhaling in de gebouwen tegen te gaan, is besloten om de bonuspunten voor de hoogte van het gebouw aan te passen.
De volgende formule zal gebruikt worden; MAX(((hoogte-64)/128)*5;0).
Met een hoogte tot en met 64 zal je dus 0 punten krijgen, daarna is elk blokje in de hoogte evenveel waard.


+2 voor het inrichten van de lobby
+1 voor het inrichten van 1 verdieping (niet de lobby)
+1 voor het inrichten van 5 verdiepingen extra verdiepingen
+1 voor het inrichten van alle verdiepingen (minimaal 10)

Prijzen
Afhankelijk van het aantal deelnemers zullen de prijzen bepaald worden, maar ik ga er van uit dat er voor iedereen wel een prijsje in zit.
Ook zal er nog een publieksprijs uitgeloofd worden aan de hand van een poll (want daar zijn we allemaal zo gek op).

Voor de eerste plaats wordt een volledige chainmail set beschikbaargesteld door het admin team, dank daarvoor!
De tweede plaats krijgt een chainmail piece naar keuze om hun noeste, doch tevergeefse, arbeid toch enigzins te belonen (en ze een beetje te troosten).
Voor de publieksprijs is ook een chainmail piece naar keuze beschikbaar; mocht het zo zijn dat de winnaar van de contest dezelfde is als die van de publieksprijs, schuift deze prijs door naar de tweede plek gekozen door het publiek.

Ook is er voor iedereen, ongeacht de mate van hun input, een goedgevulde bedankkist beschikbaar.

Bouwregels
Dit zijn de bouwregels, deze zullen elke keer toegevoegd worden aan de hand van vragen/opmerkingen van spelers.

- Een zendmast bovenop telt alleen mee als het in het design past, zo zal een pilaar op een plat vierkant dak niet mee tellen, maar bij een spits toelopend ontwerp zoals bijvoorbeeld de empire state building wel, mits het niet overdreven uitgevoerd wordt. (maximaal 10 blocks)
- Een verdieping telt alleen mee als ingericht als hij ingedeeld is in kamers en alle kamers zijn bekleed met meubels, lege kamers zullen dus niet meetellen. Een verdieping is minimaal 400 bloks oppervlakte (20x20), verdiepingen met minder oppervlakte kunnen 'samengevoegd' worden om samen als 1 verdieping te tellen. Maak dit echter niet te bont, de jury zal dit beoordelen.
- juryleden zullen niet mogen helpen met bouwen, er zal wel geruild met ze mogen worden om materials te krijgen.
- World Edit zal alleen toegepast mogen worden om dingen te verplaatsen, kopieren is niet toegestaan.
- Er zal een zone aangemaakt worden per bouwteam, je bent zelf verantwoordelijk voor de physics, er zal niet toegestaan worden om extra 'helpers' in je zone te laten bouwen.
- Het is niet toegestaan om te vliegen, ook niet door admins.
- het is toegestaan om je zone dieper uit te graven (onder zee niveau), deze hoogte telt ook mee voor de hoogte van je toren, er moet echter wel een verbinding met de 'straat' zijn!

Bouwers
- Parzival & Serendipity (100x100)
- Freeman & Gh0stT4il (50x50)
- Eddie & Zervion (40x60)
- MysteryMan (40x30)
- Mxbiker & Empire (100x100)
- Rakky & Frisianskipper (100x110)

Contest Area
De volgende indeling is gemaakt op basis van de inschrijvingen. Het groen in het midden is voor Ruud als hij toch nog mee wil doen, is dit niet het geval gaat daar een gezamenlijk park met aansluiting op trein/metro voor de city komen. Leo wilde eventueel ook meebouwen, maar zal dit buiten de competitie om gaan doen.
« Last Edit: 19 April 2012, 10:02:42 by Parzival »

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #1 on: 29 February 2012, 15:50:00 »
Deadlines zijn toegevoegd, deze zijn gebaseerd op de komst van de release van morgen.
Mocht de release onverhoopt uitgesteld worden, zal het schema een week doorschuiven.
We beginnen een week na de release pas met de competitie om Bukkit en Meag wat tijd te gunnen om hun plugins e.d. op orde te krijgen.
Ook geeft deze periode mensen de tijd materials te verzamelen.

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #2 on: 29 February 2012, 16:39:47 »
als je met zijn 2e bent krijg je 100x100 das 4x zo groot als dat je alleen bent klopt dit?

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #3 on: 29 February 2012, 17:25:46 »
als je met zijn 2e bent krijg je 100x100 das 4x zo groot als dat je alleen bent klopt dit?
Dat is correct, let wel dat dit een maximum is daar je ook er voor kunt kiezen om 50x50 te nemen met een team van 2.
De reden dat het oppervlak 4x zo groot is, is dat ik de zijden verdubbeld heb (van 50 naar 100),
beredeneerd vanuit het zijaanzicht en mogenlijke symmetrie kom je dan bij een verdubbeling van een verdubbeling uit.
De 'grotesque'-heid heeft echter geen invloed op de jurering, het zou zelfs tegen de groep kunnen werken omdat met tegen een enorm vlak aankijkt waarbij hoogte en breedte verhoudingen zoek zijn en het maakt het lastiger (listiger? ;)) om hele verdiepingen te bekleden.

Offline Ktipr


    UserCP
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #4 on: 01 March 2012, 13:12:12 »
Het lijkt mij ook wel leuk om mee te doen. Ik zit alleen net ff te rekenen, en alleen een liftschacht waar bijvoorbeeld 18 blocks per laag in zitten zou al een dubbele chest aan resources kosten om in de volledige hoogte te bouwen.... :-p

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #5 on: 01 March 2012, 14:24:43 »
Het lijkt mij ook wel leuk om mee te doen. Ik zit alleen net ff te rekenen, en alleen een liftschacht waar bijvoorbeeld 18 blocks per laag in zitten zou al een dubbele chest aan resources kosten om in de volledige hoogte te bouwen.... :-p
Better start mining then sir!

Offline Rakky


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #6 on: 03 March 2012, 01:28:35 »
Ik wil graag een plot van 100x110,  wil het zelf wel uitgraven.
Misschien de contest verlengen naar 4 weken ?

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #7 on: 03 March 2012, 09:19:53 »
Ik wil graag een plot van 100x110,  wil het zelf wel uitgraven.
Misschien de contest verlengen naar 4 weken ?

Je mag van mij deze plot krijgen, maar ik zou je wel aanraden om te kijken of je iemand kan vinden die je kan helpen; al is het alleen maar om materialen te verzamelen.
De contest ga ik inderdaad verlengen nu, voorlopig trek ik hem een week langer (3.5 week, 4 weekenden), aan het einde kunnen we altijd nog kijken of er meer tijd nodig zal zijn.

Ook de bonuspunten voor hoogte worden aangepakt om onnodige verhogingen van het gebouw tegen te gaan, let wel; de bonuspunten zijn maar 25% van je eindoordeel!


@Rakky
Ik heb in de contest zone een gele wol toren neergezet om het hoekpunt van de zone aan te geven die je uit moet graven.
je zone kan daarna op 2 manieren neergelegd worden, maar dit is afhankelijk van hoeveel ruimte ruud en kapitein henk nodig zullen hebben voor hun bouwwerk.
Ik voeg je ook meteen toe aan de bouwers van de contest zone.
« Last Edit: 03 March 2012, 09:39:09 by Parzival »

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #8 on: 04 March 2012, 21:11:03 »
De contestmap is geplaatst in de originele post.

De plots zullen woensdagavond in zones omgezet worden en aangewezen worden aan de spelers.
Het zou me leuk lijken om een grote opening van de competitie te hebben als hier genoeg animo voor is.

Wil je alsnog mee doen? neem contact op met mij en we zullen zien wat we kunnen regelen.
« Last Edit: 04 March 2012, 21:15:17 by Parzival »

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #9 on: 06 March 2012, 10:14:19 »
Omdat veel mensen er om vroegen; het is vanaf nu toegestaan om te beginnen met het bouwen onder de grond / floorplan neer te leggen.
Het is ook toegestaan kisten neer te zetten in de zone, het wordt aangeraden om dat onder de grond te doen, je mag maximaal 1 boven zeeniveau plaatsen.
Er mag verder nog niet gebouwd worden boven zeeniveau!
« Last Edit: 06 March 2012, 16:36:38 by Parzival »

Offline Parzival


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #10 on: 21 March 2012, 08:40:34 »
De contest is twee weken extended om mensen de kans te geven ook aan het interieur te beginnen.

Nieuwe deadlines;

Wo   11 April Start Poll publieksprijs
Zo    15 April - (23.59) Einde Competitie
Wo   18 April - Einde Poll
Do    19 April - Bekendmaking winnaar jury / publieksprijs

Offline EddieEdwin


    UserCP
  • Moderator
  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 291
  • Mr. Mad Freddie
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #11 on: 21 March 2012, 14:56:18 »
Dat was wel even nodig inderdaad  8) thanks

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #12 on: 21 March 2012, 15:23:26 »
De contest is twee weken extended om mensen de kans te geven ook aan het interieur te beginnen.

Nieuwe deadlines;

Wo   11 April Start Poll publieksprijs
Zo    15 April - (23.59) Einde Competitie
Wo   18 April - Einde Poll
Do    19 April - Bekendmaking winnaar jury / publieksprijs

lawl publieksprijs op mijn verjaardag :X

Offline Serendipity


    UserCP
  • Members
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 61
  • No fear, I is here!
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #13 on: 23 March 2012, 01:22:33 »
Ferry en ik zijn klaar, we hebben het laatste stuk net gelegd! hier het resultaat!

« Last Edit: 23 March 2012, 01:31:07 by Serendipity »

Offline theempire37


    UserCP
  • Members
  • Full Member
  • **
  • Posts: 142
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: [CONTEST] Skyscrapers - DRAFT
« Reply #14 on: 24 March 2012, 14:27:44 »
FFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU nu loop ik ver achter xD