Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

News:

Forum online, start talking about Minecraft now!


Author Topic: Nieuwe server  (Read 51035 times)

Offline jaguarbest


    UserCP
  • Members
  • Full Member
  • **
  • Posts: 119
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #15 on: 02 July 2013, 10:51:45 »
Dat is even goed om te weten Coen, veranderd nogal wat aan de zaak.

*Edit: jippie sommige sites van m'n restricted sites zone zijn eruit gehaald op school waardoor ik nu gewoon weer op deze site kan, *pfew*...

Om even goed te antwoorden Coen: Ik dacht er zelf al aan om de server van Freeman over te nemen en te kijken wat ik ga aanpassen, aangezien ik niet weet wat ik voor minimumeisen heb voor het draaien van de mc server en site etc, maar een SSD hd gaat er sowiezo in, net als een goeie ram en verschillende andere onderdelen, hierover ga ik nog discussiëren met onder andere Adsje en Klojo, liefst op teamspeak (heb ik beide helaas nog niet gezien vandaag/gister) en dingen op een rijtje zetten.

greets

Ps: Bedankt voor de aangeboden hulp met linus!

Offline timoever


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #16 on: 02 July 2013, 11:07:08 »
Dat is even goed om te weten Coen, veranderd nogal wat aan de zaak.

*Edit: jippie sommige sites van m'n restricted sites zone zijn eruit gehaald op school waardoor ik nu gewoon weer op deze site kan, *pfew*...

Om even goed te antwoorden Coen: Ik dacht er zelf al aan om de server van Freeman over te nemen en te kijken wat ik ga aanpassen, aangezien ik niet weet wat ik voor minimumeisen heb voor het draaien van de mc server en site etc, maar een SSD hd gaat er sowiezo in, net als een goeie ram en verschillende andere onderdelen, hierover ga ik nog discussiëren met onder andere Adsje en Klojo, liefst op teamspeak (heb ik beide helaas nog niet gezien vandaag/gister) en dingen op een rijtje zetten.

greets

Ps: Bedankt voor de aangeboden hulp met linus!

*Rinus

Even om het duidelijk te maken, er zijn maar een zeer beperkte hoeveelheid opties bij OVH.
« Last Edit: 02 July 2013, 11:09:51 by timoever »
Convert now... or fall forever

Offline jaguarbest


    UserCP
  • Members
  • Full Member
  • **
  • Posts: 119
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #17 on: 02 July 2013, 11:08:20 »
Dat is even goed om te weten Coen, veranderd nogal wat aan de zaak.

*Edit: jippie sommige sites van m'n restricted sites zone zijn eruit gehaald op school waardoor ik nu gewoon weer op deze site kan, *pfew*...

Om even goed te antwoorden Coen: Ik dacht er zelf al aan om de server van Freeman over te nemen en te kijken wat ik ga aanpassen, aangezien ik niet weet wat ik voor minimumeisen heb voor het draaien van de mc server en site etc, maar een SSD hd gaat er sowiezo in, net als een goeie ram en verschillende andere onderdelen, hierover ga ik nog discussiëren met onder andere Adsje en Klojo, liefst op teamspeak (heb ik beide helaas nog niet gezien vandaag/gister) en dingen op een rijtje zetten.

greets

Ps: Bedankt voor de aangeboden hulp met linus!

*Rinus

*Linux

Offline timoever


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #18 on: 02 July 2013, 11:22:03 »
Je weet ook dat je de server in z'n geheel moet bedienen via SSH Erik? Je komt nooit fysiek bij de server.
Convert now... or fall forever

Offline Klojo1337


Re: Nieuwe server
« Reply #19 on: 02 July 2013, 11:39:45 »
trouwens, al wil je me berijken, voeg me dan toe op skype, als ik op me pc zit geef ik hem ff door. Ik ben nu ook klaar met toetsen dus heb tijd.

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #20 on: 02 July 2013, 12:40:14 »
bereiken*

Offline m07


    UserCP
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 261
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #21 on: 02 July 2013, 13:39:56 »
Downgraden is sowieso zinnig omdat er veel minder mensen tegelijk online zijn dan toen we aanvankelijk gestart waren. Misschien kun je nog verder downgraden als je de survival en creative wereld afstoot.
A person who never made a mistake never tried anything new.

Offline theimb


  • Members
  • Newbie
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #22 on: 02 July 2013, 14:07:33 »
ik zeg doen deze server heeft mij veel plezier gegeven en ik heb nieuwe coole gasten ontmoet.
Verder was de meeting geweldig en heb ik echt geen zin om deze te gekke server op te geven.
Ik ben daarom ook bereid om donateur te worden.

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #23 on: 02 July 2013, 17:35:30 »
waarom heb je dat dan niet eerder gedaan?

Offline timoever


    UserCP
  • Members
  • Sr. Member
  • **
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #24 on: 02 July 2013, 17:55:21 »
ik zeg doen deze server heeft mij veel plezier gegeven en ik heb nieuwe coole gasten ontmoet.
Verder was de meeting geweldig en heb ik echt geen zin om deze te gekke server op te geven.
Ik ben daarom ook bereid om donateur te worden.

Je word nu niet donateur meer van Craftbox maar van datgene dat Jaguar en de kinderen op gaan bouwen.
Convert now... or fall forever

Offline jaguarbest


    UserCP
  • Members
  • Full Member
  • **
  • Posts: 119
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #25 on: 02 July 2013, 18:21:04 »
ik zeg doen deze server heeft mij veel plezier gegeven en ik heb nieuwe coole gasten ontmoet.
Verder was de meeting geweldig en heb ik echt geen zin om deze te gekke server op te geven.
Ik ben daarom ook bereid om donateur te worden.

Je word nu niet donateur meer van Craftbox maar van datgene dat Jaguar en de kinderen op gaan bouwen.

Ik ga ervoor zorgen dat de mensen die het met mij gaan overnemen, GEEN kinderen zijn, en vooral ervaring hebben met het admin en leidingspakket!

Offline Meaglin


    UserCP
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 185
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #26 on: 02 July 2013, 19:25:05 »
Ik zal dit hier een keer neerzetten om het gewoon duidelijk te krijgen.

De server momenteel kost 60 Euro / maand(dit is huur), het overnemen van de fysieke server die wij nu huren gaat alleen gebeuren als wij de vertrouwen erin hebben dat men verantwoordelijk en goed mee kan omgaan om nog maar niet over de naam Craftbox te beginnen.

Op het moment van spreken heb ik nog geen enkel plan gezien dat ook maar iets in de buurt komt van de kwaliteit waar we de afgelopen 2 jaar voor hebben gestaan.

Dit betekent dat wij slechts de huidige map ter download aanbieden en niet zomaar alle plugins en code, dat gebeurt alleen in het uitzonderlijke geval dat wij het vertrouwen hebben dat iemand daar goed mee kan omgaan.

Verder motiveert het onderling gebitch hier mij niet echt om ook nog maar een vinger uit te steken om iets anders dan de map files uit handen te geven.

Groet,

Meaglin
Craftbox - ServerAdmin

« Last Edit: 02 July 2013, 21:00:37 by Meaglin »

Offline MrHarrie


    UserCP
  • Administrator
  • Forum God
  • *****
  • Posts: 779
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #27 on: 02 July 2013, 20:39:17 »
BAM en zo is het maar net!

Offline Klojo1337


Re: Nieuwe server
« Reply #28 on: 03 July 2013, 10:02:53 »
Alleen ff een opmerking, Als we de plugins krijgen, Hoe updaten we ze dan naar nieuwe mc updates? Want het zijn Costum plugins, geen plugins die je gewoon van internet download...

Offline Ktipr


    UserCP
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Nieuwe server
« Reply #29 on: 03 July 2013, 10:23:39 »
Alleen ff een opmerking, Als we de plugins krijgen, Hoe updaten we ze dan naar nieuwe mc updates? Want het zijn Costum plugins, geen plugins die je gewoon van internet download...

Heel slim van je klojo. Dit is juist een van de knelpunten waar het hem nu in zit.

Voor het updaten van de plugins moet iemand gaan zitten programmeren om ze aan te passen naar de nieuwste versie. Afhankelijk van de aanpassingen van de nieuwere versie kan dit veel of weinig werk zijn, maar dit is nu juist een van de dingen waar het meeste werk van de huidige server admins in zit. Ook dit zal de nieuwe eigenaar dus op zich moeten gaan nemen.