Algemeen > Algemeen

Discussie Creative 1.3

<< < (3/4) > >>

timoever:
Ik vind het eigenlijk allemaal wel best. Heb er niet echt een mening over, ik pas me wel aan aan het beleid wat er uiteindelijk zal komen.

Rakky:

--- Quote from: timoever on 07 August 2012, 18:24:32 ---Ik vind het eigenlijk allemaal wel best. Heb er niet echt een mening over, ik pas me wel aan aan het beleid wat er uiteindelijk zal komen.

--- End quote ---
Zelfde als Tim.

Leo:

--- Quote from: Parzival on 07 August 2012, 18:19:49 ---BUMP
Graag wat meer mensen die hun mening geven (positief mag ook), dan kunnen we beter inschatten hoe het plan ligt in de community en nog aanpassingen doen voordat we een poll maken (morgen al!)

--- End quote ---

Morgen al een poll maken is nogal snel aangezien er in het topic wordt aangegeven dat we een week gaan discussiƫren.


1. Wereld
1.1 generation
- Wereld ter grootte van 2000x2000
+ Erg klein icm large biomes, je moet of een grote map genereren met large biomes of een kleine met normale biomes, anders zit dalijk 75% van de map gebonden aan een desert of snow biome.

1.2 Opdeling
- De quadranten zullen elk een thema proberen uit te dragen, denk hierbij aan bijvoorbeeld een modern day buildings, chinese/japanese/eastern style, futuristic cities enz.
+ Waarom moet het precies een thema zijn per quadrant, dan heb je maar ruimte voor 3 thema's in het begin wat nogal tegen kan werken bij mensen.

2. Toegang/Rechten
- Het is de bedoeling dat er met het landschap meegebouwd wordt, dus niet overdreven terraformen
+ In principe is dit echt project-gebonden en valt daar nu niets over te zeggen. Soms is overdreven terraformen met alle goede bedoelingen velen malen beter. Om dit nu al op te nemen in de regels werkt volledig tegen het creative idee in, zoals de opdeling in thema's.

3. Projecten
- Alleen grote en uitdagende projecten worden aangenomen, voor kleinere dingen is de freebuild beschikbaar.
+ Is freebuild dan ook de plaats voor grote redstone installaties? (aangezien er nu wordt aangegeven dat freebuild alleen voor kleine projecten is)

- Op de topic kunnen mensen zich inschrijven als 'bouwers' of 'backers', die de projectleider zullen ondersteunen in het bouwen.
+ Dit lijkt me aan de projectleider om te beslissen? Je kan mensen niet dwingen om eerst via het forum zich aan te melden.

Misschien is het ook beter om gewoon 2 creative worlds te maken waarbij 1 freebuild en 1 project-based.

Tjapneus:

--- Quote from: Rakky on 07 August 2012, 18:32:52 ---
--- Quote from: timoever on 07 August 2012, 18:24:32 ---Ik vind het eigenlijk allemaal wel best. Heb er niet echt een mening over, ik pas me wel aan aan het beleid wat er uiteindelijk zal komen.

--- End quote ---
Zelfde als Tim.

--- End quote ---
Zelfde als Rakky.

Parzival:

--- Quote from: Leo on 07 August 2012, 19:39:18 ---1. Wereld
1.1 generation
- Wereld ter grootte van 2000x2000
+ Erg klein icm large biomes, je moet of een grote map genereren met large biomes of een kleine met normale biomes, anders zit dalijk 75% van de map gebonden aan een desert of snow biome.

--- End quote ---
Hier heb je gelijk in, maar er zal een seed gezocht worden die zorgt dat er meerdere biomes binnen de map komen. Het nadeel bij kleine biomes is dat ze soms te klein zijn om een project te bevatten waardoor je heel veel handmatig moet gaan aanpassen. Beter te groot dan te klein lijkt mij dan.


--- Quote from: Leo on 07 August 2012, 19:39:18 ---1.2 Opdeling
- De quadranten zullen elk een thema proberen uit te dragen, denk hierbij aan bijvoorbeeld een modern day buildings, chinese/japanese/eastern style, futuristic cities enz.
+ Waarom moet het precies een thema zijn per quadrant, dan heb je maar ruimte voor 3 thema's in het begin wat nogal tegen kan werken bij mensen.

--- End quote ---
De nadruk bij dit punt ligt op proberen. De bedoeling is vooral om niet twee extreem uiteenlopende projecten recht naast elkaar te krijgen. Het is geen vaste vereiste om iets in dezelfde stijl te bouwen, en naar mijn idee wordt het zelfs toegejuigd om verschillende dingen te proberen. Ook klopt het dat er 3 "themas" zullen zijn in het begin, maar omdat het quadranten zijn kan er besloten worden 3 nieuwe quadranten aan freebuild te genereren waardoor de freebuild het centrum wordt, omringd door 6 themagebieden. De keuze voor 3 is eigenlijk gebaseerd op het aantal ideeen wat ik zelf vanuit de community heb opgevangen van verschillende members.


--- Quote from: Leo on 07 August 2012, 19:39:18 ---2. Toegang/Rechten
- Het is de bedoeling dat er met het landschap meegebouwd wordt, dus niet overdreven terraformen
+ In principe is dit echt project-gebonden en valt daar nu niets over te zeggen. Soms is overdreven terraformen met alle goede bedoelingen velen malen beter. Om dit nu al op te nemen in de regels werkt volledig tegen het creative idee in, zoals de opdeling in thema's.

--- End quote ---
Het klopt dat teraformen soms betere resultaten met zich meebrengt dan teveel focussen op met het landschap mee bouwen. Teraformen wordt ook niet verboden maar ik zal bij deze de zin anders formuleren.
- Het wordt aangemoedigd om met het landschap mee te bouwen.

Ik zal ook het volgende aan de opzet toevoegen:
- Er mogen geen dirtplaten (of ander materiaal) op de zee gegooid worden om op te bouwen.


--- Quote from: Leo on 07 August 2012, 19:39:18 ---3. Projecten
- Alleen grote en uitdagende projecten worden aangenomen, voor kleinere dingen is de freebuild beschikbaar.
+ Is freebuild dan ook de plaats voor grote redstone installaties? (aangezien er nu wordt aangegeven dat freebuild alleen voor kleine projecten is)

--- End quote ---
Dat is correct, tenzij je een project aanmaakt om redstone builds te maken en een soort van tweede playground maakt.


--- Quote from: Leo on 07 August 2012, 19:39:18 ---- Op de topic kunnen mensen zich inschrijven als 'bouwers' of 'backers', die de projectleider zullen ondersteunen in het bouwen.
+ Dit lijkt me aan de projectleider om te beslissen? Je kan mensen niet dwingen om eerst via het forum zich aan te melden.

--- End quote ---
Dit is zeker waar, ook deze zin is misschien wat ongelukkig geformuleerd. De bedoeling is dat mensen hun steun uitschrijven voor projecten. Dit betekent niet automatisch dat de projectleider ze accepteert in het project. Bij het maken van de zone zullen admins ook alleen de projectleider zone-admin maken, deze is daarna zelf verantwoordelijk om mensen toe te voegen. Het is ook niet verplicht om je aan te melden op het forum, dit is puur om degene die projecten goed moet keuren te helpen bij het beoordelen of een project haalbaar is. (Als iemand een groot schip wil bouwen in de zee, maar dit in zijn eentje gaat doen, kan je er van uit gaan dat dit of heel lang gaat duren of dat het nooit af komt ;))

Aangepast:
- Op de topic kunnen mensen zich inschrijven als 'bouwers' of 'backers', die geven aan de projectleider te willen helpen bij het bouwen. Ze worden niet automatisch toegevoegd aan de zone, dit blijft de beslissing van de project-leider.


--- Quote from: Leo on 07 August 2012, 19:39:18 ---Misschien is het ook beter om gewoon 2 creative worlds te maken waarbij 1 freebuild en 1 project-based.

--- End quote ---
Dit is ook zeker een idee, maar gezien het feit dat de wereld in principe aan alle kanten uitgebreid kan worden weet ik niet of dit de beste manier is. De bedoeling lijkt mij juist om mensen aan te moedigen om samen te gaan werken in projecten.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version